Thursday, January 24, 2013
4 comments

Tempat Pelancongan di Pamukkale, Turki

Thursday, January 24, 2013


Ramai yamg masih tidak tahu tempat peranginan yang indah sebegini seperti dalam lukisan memang wujud di dunia ini.Permandangan di atas merupakan tempat peranginan di Pamukkale.Pamukkale, yang bermaksud "istana kapas" dalam bahasa Turki merupakan sebuah laman semulajadi di Denizli Province di barat daya Turki. Tempat ini mengandungi air panas dan travertines, teres mineral karbonat yang ditinggalkan oleh air yang mengalir. Ia terletak di rantau Inner Turki Aegean iaitu di lembah Sungai Menderes, yang mempunyai iklim yang sederhana bagi sesetengah tahun.

Kota kuno Greco-Rom dan Byzantine Hierapolis dibina di atas "istana" putih yang dalam jumlah kira-kira 2700 meter (8,860 kaki) panjang, 600 m (1970 kaki) lebar dan 160 m (525 kaki) tinggi. Ia boleh dilihat dari bukit di seberang lembah di bandar Denizli, 20 km jauhnya.


Terdapat ramai pengunjung yang datang untuk mandi

Pelancongan telah menjadi industri utama mereka.Seperti baru-baru ini sebagai pertengahan abad ke-20, hotel yang dibina di atas runtuhan Hieropolis, menyebabkan kerosakan besar. Satu jalan pendekatan dibina dari lembah sejak teres, dan basikal bermotor telah dibenarkan untuk pergi ke atas dan ke bawah cerun. Apabila kawasan yang telah diisytiharkan sebagai Tapak Warisan Dunia, hotel telah dirobohkan dan jalan raya dikeluarkan dan digantikan dengan kolam tiruan. Memakai kasut di dalam air adalah dilarang untuk melindungi deposit.

Kolam Air Panas

Batu kapur

Kolam air biasa





PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN SEGERA
Gaji Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Maklumat lanjut layari:
http://www.jobdirumah.com/auldey21

4 comments:

 
Toggle Footer
Top